Skocz do zawartości
Mario

Mighty RolePlay - witaj projekcie!

Rekomendowane odpowiedzi

Ruszyła maszyna! Czas rozpocząć nową historię projektu Mighty RolePlay. Dzisiaj, tj. 5 października 2019 roku to dzień, w którym chcemy Wam pokazać się z jak najlepszej strony, zarówno tej technicznej jak i organizacyjnej. Otwieramy nasze forum, na którym ujawniać będziemy do samego startu serwera najświeższe informacje i nowości, jakie zamierzamy wprowadzić na scenę SA:MP. Podnosimy poprzeczkę o kilka poziomów wyżej. Tworzymy rozwiązania, na które nikt nie wpadł odkąd multiplayer powstał, wprowadzamy trochę świeżości i poprawiamy jednocześnie zainteresowanie tą nostalgiczną grą, do której większość z Was lubi powracać. Szczególnie, gdy tak wiele dzieje się na scenie RolePlay. 🙂

Liczymy, że będziecie wspólnie z nami tworzyć projekt, pomożecie nam wynaleźć większość błędów jakie mogliśmy przeoczyć testując wśród ekipy, a następnie będziecie cieszyć się z gry u nas. Forum jest obecnie w formie debug mode, czyli takim, w którym mogą wydarzyć się niechciane akcje, dlatego chcemy byście korzystali aktywnie z naszego autorskiego systemu zgłoszeń i informowali nas o każdym najmniejszym błędzie, jaki napotkacie podczas korzystania z forum. Najaktywniejszego użytkownika wśród zgłoszeń - sowicie nagrodzimy:classic_happy:

62iu28F.png

Nasz skrypt bez wątpienia można było uznać za jeden z najlepszych, w czasach świetności projektu Mighty. Jednak czy jesteście gotowi teraz, by przeczytać co dla Was przygotowaliśmy i czy w ten sposób możemy przekonać społeczność do czynnego grania razem z nami?

Rozbudowany i elastyczny system przedmiotów (nowość!)

Przedstawialiśmy ten system wielokrotnie na naszym fanpage'u, jednak nie był on opisany dość szczegółowo, przez co wielu z Was pewnie mogło się tylko domyślać jak on działa - dlatego pora to wyjaśnić.

o5XOX7z.png

Na większości serwerów, system ten jest dość toporny i strasznie utrudnia grę, przede wszystkim jego powtarzalność komend i mozolny interfejs. Chcieliśmy, byście u nas czuli się całkiem inaczej niż gdziekolwiek indziej, dlatego opracowaliśmy przedmioty w ten sposób, byście mogli całym swoim ekwipunkiem (i nie tylko) operować tylko i wyłącznie za pomocą myszki, bez używania klawiatury, zamykania okien dialogowych, powtarzania komend. Takim rozwiązaniem jest zaznaczanie przedmiotów.

9xYO9Bt.png

Zaznaczone przedmioty można bardzo szybko komuś przekazać, sprzedać, zamontować w pojeździe, schować w schowku (pojazdu/drzwi), wrzucić do torby, połączyć w jeden czy nawet dodać do craftingu (co też jest zazwyczaj bardzo toporne). To jednak nie wszystko. Zbudowaliśmy także bardzo rozmaity system, dzięki któremu możesz równie szybko i sprawnie podnieść przedmioty znajdujące się na ziemi lub w schowkach - po prostu je zaznaczając - lub dla bardziej leniwych, klikając na "zaznacz wszystkie"🙂

Innowacja w świecie SAMP - dynamiczni aktorzy

Pewnie już gdzieś słyszeliście o tym, czym są aktorzy w SAMP'ie. To po prostu "boty", które gdzieś tam stoją bezczynnie, jedynie mają wklepaną jakąś animację, lub czasem coś powiedzą - ale nie u nas. Nasz system to bardzo rozbudowany skrypt, który jest równie ważny co przedmioty/grupy/pojazdy. Dlaczego?

actors.png

Każdy zwyczajny gracz będzie mógł takiego aktora stworzyć według własnych upodobań (jedynym warunkiem będzie posiadanie strefy/budynku na własność), oczywiście - zachowując jakiś zdrowy rozsądek. Brzmi zwyczajnie? Tylko, że to gracz sam będzie decydować, kim ten aktor tak naprawdę będzie i czym będzie się zajmował. Jak to możliwe? Bardzo proste - stworzyliśmy mnóstwo rodzai aktorów, których gracz będzie mógł odpowiednio dopasować pod swoje wymagania, a to kilka z nich:

  1. Pracownik - czyli postać, która zajmie się sprzedawaniem towarów w Twoim biznesie - pod warunkiem, że magazyn nie świeci pustkami. Każdy gracz będzie mógł do niego zagadać i kupić towary, które dadzą dochód liderowi biznesu. Jednak oczywiście ograniczymy to trochę i postaramy się, by boty całkowicie nie wygryzły zwykłych graczy z pracy i taki bot będzie mógł handlować z innym graczem tylko i wyłącznie wtedy jeśli nikt z danego biznesu nie jest on-line, w innym wypadku każdy z nich dostanie informację o tym, że ktoś chce skorzystać z usług a aktor odmówi sprzedaży. Taki pracownik może być także mechanikiem w warsztacie, sprzedawcą karnetów w siłowni, czy urzędnikiem w urzędzie wydającym dokumenty, pozwalającym tworzyć biznesy, czy opłacać podatki.
  2. Ofiara - może zostać przez kogoś ograbiona/postrzelona (oczywiście pod warunkiem, że ktoś ze służb specjalnych PD/MC/FD jest na służbie). W takim wypadku, służby porządkowe dostaną informację o takiej akcji (jeśli na danej strefie jest monitoring). Zależnie od typu grupy, będą oni mogli udzielić pomocy. Ofiara potrafić będzie opisać wygląd osoby, która dokonała grabieży np. rysy twarzy (jeśli nie miał maski), czy tatuaże jakie posiada. Będzie to bardzo rozbudowane i zdecydowanie nakręci rozgrywkę nie jednej dużej grupie osób.
  3. Prostytutka - grupy, które będą zajmować się takimi biznesami będą mogli swobodnie w swoich strefach postawić prostytutkę, która będzie przynosić określone dzienne dochody dla całej grupy - inny gracz będzie mógł oczywiście skorzystać z usług.
  4. Ogrodnik - oczywiście na serwerze dostępny będzie system, który pozwoli Wam na uprawianie roślin. Taki aktor ułatwi Wam to, przez co podlewanie, pielęgnacja ich, zbiory załatwi za Was. Po interakcji z nim po prostu znajdziecie je w jego ekwipunku i po prostu odbierzecie co Wam potrzebne. 🙂
  5. Specjalne - będzie można spotkać specjalnych aktorów, którzy mogą Wam od czasu do czasu zlecić jakieś proste zadanie (typu przeniesienie zakupów do domu, podrzucenie przedmiotu innemu aktorowi, czy zastraszenie z bronią innego aktora itp.). Za takie mini-misje oczywiście będziecie adekwatnie do poziomu trudności wynagradzani gotówką.
  6. Zwłoki - pojawiają się po wpisaniu przez gracza komendy /akceptujsmierc. Dalszy etap to identyfikacja ich, sprawdzenie broni denata, obrażeń jakie ten zadał ofierze (więcej o tym - niżej!).

Trzystopniowy poziom handlu narkotykami

ipUUhXq.png

Urozmaicony został stary, już przejedzony system cornerów na nasz autorski. Między innymi skończyło się handlowanie narkotykami w zakamarkach, w krzakach czy innych kanałach. Każdy z gamemasterów/administratorów będzie mógł dynamicznie postawić znacznik, w którym będzie można handlować narkotykami, są to trzy kolorowe znaczniki, które - w zależności od koloru - będą przynosić mniejsze, lub większe dochody, ale zarazem zwiększać ryzyko poinformowania służb porządkowych o tym.  Każdy znacznik będzie miał swój dzienny limit do wykorzystania, tak więc będziecie musieli zadbać o to, by nikt Wam miejsca nie zabrał, bo stracicie zarobek. Występować będą następujące kolory znaczników:

  • Czerwony, czyli ten najbardziej dochodowy. W tym miejscu narkotyki będą schodzić jak świeże bułeczki w przyzwoitej cenie, jednak jest to bardzo popularne miejsce dla handlarzy narkotyków i policja często odwiedza takie miejsca, co wiąże się oczywiście z ryzykiem pójścia za kratki i utraty całego asortymentu, wraz z zarobioną forsą.
  • Niebieski, średni zarobek, średnie zagrożenie pójścia do więzienia za handel. Będzie takich znaczników dwa razy więcej niż czerwonych.
  • Zielony, bardzo łatwy zarobek, lecz marny ale za to bardzo bezpieczny, szanse na powiadomienie policji o handlarzu to jakieś 15%. Spokojnie można handlować bez potu na czole.

Aktor zagra Twoje zwłoki

Kiedyś systemy zwłok opierały się tylko na przedmiotach, które pojawiały się na ziemi jako zwłoki i LSMC/PD/FBI mogli ich użyć, by sprawdzić co takiego wydarzyło się przed ich powstaniem. Czas to zmienić i sprawić, by zwłoki nabrały jeszcze większego realizmu.

XRNFDry.png

W zależności od rodzaju grupy, w której grasz, będziesz mógł ze zwłokami zrobić różne rzeczy. Pobrać DNA (w razie, gdy ofiara nie posiada przy sobie dokumentów) oraz porównać je w bazie danych, zidentyfikować broń, z której postać została zabita (tylko jeśli zabójca nie miał rękawiczek) a także zapakować zwłoki w folie i swobodnie je przetransportować do kostnicy, lub urządzić sowity pogrzeb. Wszystko zależeć będzie tylko od Ciebie.

Wszystkie dane zebrane ze zwłok można podsumować i sprawdzić zaglądając do bazy danych LSPD/FBI, która także jest bardzo rozbudowanym systemem i działa znakomicie - o czym przekonacie się podczas wspólnej zabawy. 🙂

Napady na aktorów

Oprócz standardowych i wszystkim znanych napadów na sklepy w świecie MRP, będzie można także napadać na przechodniów, których spotkacie wieczorami (pod warunkiem obecności na służbie mundurowych oraz medyków). Nie będzie to jednak takie proste. Aktorzy o typie ofiar pojawiać się będą co godzinę w losowo wybranych miejscach, niewiele ich będzie, żeby też nie robić z tego głównego łupu dla organizacji przestępczych, jednak w miarę rozsądku będzie to trochę koloryzować półświatek przestępczy i zawsze to dodatkowy zarobek. 😉

HgpBOSv.png

Jak dokonać napadu? Potrzebna będzie dowolna broń. Broń palną należy wymierzyć w aktora, następnie wcisnąć przycisk interakcji globalnej (Y). Po wykonaniu tej czynności aktor uniesie ręce do góry, a ty będziesz mógł go przeszukać a następnie wybrać przedmioty, które Cię interesują. Broń biała także się do tego nada, wystarczy machnąć nią parę razy uderzając aktora, dopóki ten automatycznie nie podda się.

W zależności oczywiście od miejsca, w którym znajduje się aktor, odpowiednie służby dostaną informację o dokonanym napadzie, które zgłosił inny przechodzeń (na co jest jakieś 70% szans). Strefy z monitoringiem to 100% szans na informację dla organów ścigania. Informacja pojawia się po dokonanym rabunku na aktorze. Jakie przedmioty można zrabować? Przeróżne - od zwykłych przedmiotów użytku codziennego (nawet mogą być to produkty do gotowania), po czasem nawet bronie, czy narkotyki. Większość zrabowanych przedmiotów można będzie sprzedać w pobliskich lombardach. Pamiętajcie! Każdy przedmiot jaki dotkniecie nie używając rękawiczek będzie pobierał Wasze odciski palców, a służby porządkowe mogą je bardzo łatwo zebrać z dowolnego przedmiotu.

Nie zapomnijcie jednak do napadu nałożyć kominiarkę - inaczej aktor opowie całe zdarzenie podając dokładny rysopis (nick) osoby, która go napadła. Have fun.

Rozbudowane oferty

Znane wszystkim składanie ofert u nas przeszło lekką modyfikację, dzięki której ofertę złożyć może nie tylko gracz innemu graczowi, ale także aktor. Dzięki temu wszystko wygląda dość schludnie i dobrze komponuje się w całość skryptu.

fprawa6.png

Aktorzy będą mogli złożyć Wam ofertę w różnych warunkach - np. w urzędzie podczas wyrabiania dokumentów (jak widać wyżej), lub w warsztacie, którego członków nie ma aktualnie na serwerze. Dodaliśmy jednak jeszcze losowe wydarzenia, które mogą się Wam przydarzyć podczas swobodnej gry. Zwyczajny aktor z odpowiednio ustalonym typem będzie mógł Wam zaoferować jakiś dowolny przedmiot (czasem unikatowy!) chcąc za niego losową ilość gotówki (lub przelew - tak, to też będzie dostępne dla aktorów). Można będzie np. zakupić fajny telefon, którego nigdzie w sklepie nie ma za niewielką sumę gotówki.

Opisaliśmy tylko krople w morzu naszych możliwości i pomysłów na rozwój projektu. Więcej informacji już w kolejnych newsach, które będą pojawiać się wraz z upływem czasu. Liczymy na to, że zaprosicie do wspólnej zabawy swoich znajomych i wszyscy razem wykorzystamy ten niesamowicie rozbudowany gamemode, który był budowany bardzo długi czas i czekał właśnie na ten wielki moment.

Weryfikacja dwuetapowa (2FA)

two_factor_authentication.png

Po założeniu konta zalecane jest oczywiście uruchomienie weryfikacji dwuetapowej, by zabezpieczyć w pełni Wasze dane, które przechowywane są na naszym forum, dlatego więc opiszemy w kilku krokach jak poprawnie uruchomić weryfikację dwuetapową. Będziesz potrzebować swojego smartfonadarmowej aplikacji "Google Authenticator", którą pobierzesz ze sklepu. Jak uruchomić 2FA?

  1. Prawy górny róg forum, rozwijamy zawartość i wybieramy ustawienia konta (screen),
  2. Zakładka bezpieczeństwo konta (screen),
  3. Skanujemy kod QR smartfonem za pomocą aplikacji o której wspomnieliśmy wyżej, lub wpisujemy klucz ręcznie po kliknięciu w "Nie możesz zeskanować kodu QR?" (screen),
  4. Podajemy wyświetlany na ekranie smartfona kod, który odświeża się co 30 sekund,
  5. W razie problemów z weryfikacją dwuetapową - powstał specjalny dział, w którym możecie wyjaśnić problem, który ktoś z pewnością będzie w stanie pomóc Wam rozwiązać (tutaj)

Dzięki temu nikt niepowołany nie wejdzie na Wasze konto, nawet jeśli będzie znał hasło. Warto pamiętać, że w razie włamania na konto nie będziemy oddawać żadnych utraconych dóbr z Waszego konta, ani odbanowywać kont, w razie, gdyby intruz chciał zepsuć innym zabawę. Jesteście sami odpowiedzialni za Wasze konta!

Przydatne linki i pozostałe informacje

Podajemy jeszcze przydatne linki, z których możecie skorzystać, by pomóc nam rozwijać się i oczywiście wyeliminować ewentualne problemy związane z użytkowaniem forum.

Stwórz postać (link) - najlepiej od razu przystąp do tworzenia postaci, by nie marnować czasu później w dzień startu, tylko wejść i cieszyć się grą z innymi już od pierwszej minuty działania serwera gry. 😉

Zgłoszenia (link) - w razie jakichkolwiek napotkanych błędów tutaj możecie nas o nich poinformować, my ekspresowo zajmiemy się nimi.

Rekrutacja na liderów organizacji publicznych (link) - poszukujemy godnych, zwartych i zdecydowanych osób na stanowisko liderów, jeśli czujesz się więc na siłach możesz spróbować zaaplikować, a tutaj znajdziesz przydatne informacje.

Zasady dot. organizacji przestępczych (link) - informacje na temat organizacji przestępczych, zakładania ich, działania oraz dużo innych.

Ogłoszenia gamemasterów (link) - gamemasterzy są ściśle związani z rozgrywką panującą na naszym serwerze - warto więc czytać o czym informują, by każdemu z nas grało się lepiej i bez zbędnych komplikacji.

To byłoby tyle na powitanie Was, zapoznanie z nowym projektem, który tworzymy wspólnie i liczymy na owocną współpracę oraz oczywiście przyjemną grę w najlepszym gronie znajomych i nie tylko. 🙂 W następnych aktualnościach napiszemy trochę o centrum rozgrywki jakie zostało już przez nas przygotowane, elastycznym i luźnym systemie wypłat na serwerze i kilku innych ważnych kwestiach, o których musicie wiedzieć przed uruchomieniem gry. 

Kiedy start serwera? Jeszcze w tym miesiącu.

Ekipa Mighty RolePlay

  • Lubię to! 20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam <3


VxdFu9a.png

Potrzebujesz grafiki?
Napisz do mnie wiadomość prywatną, a postaram się dla Ciebie ją wykonać!

DIscord : FajtereK#4738
GG : 66184959

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szerokości życzę, koledzy 😉

Edytowane przez gutox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Karaś napisał:

Szerokości życzę, koledzy 😉

Ty żyjesz jeszcze? Odezwij się do mnie na Discord 

Edytowane przez gutox

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko się to prezentuje, ale ciekawi mnie ile czasu podziała ten serwer, bo poprzedni nie trwał jakoś zbyt długo. 

  • Lubię to! 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie by było pograć w klimatach takich jakie były na community rp, czekam na kolejne newsy 😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Misiuuu napisał:

Stwórzmy ten klimat! Starego dobrego RP! 

Takiego starego, starego to raczej nie będzie, tak czy inaczej zobaczymy jak to wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

benc, czekam


                                                            nyg6KPz.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mijają lata a tu nadal takie projekty. Wytrwałości, stabilności i przede wszyztkim graczy Wam życzę, bo w takim wieku ciężko o takie bum, jakie było kilka lat temu. 

Edytowane przez Faklop
  • Lubię to! 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewałem się, że jeszcze ujrzę ekipę z którą kiedyś współpracowało się na cerpie 🙂 Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...